GoToMarket Sverige

Har din virksomhed spottet potentialet ved det svenske marked? Tag med på workshop og få hjælp til at komme i gang med at sælge til den anden side af Sundet.

Workshoppen henvender sig til virksomheder, der sælger fysiske produkter direkte til slutkunden.

På denne workshop dykker vi ned i det svenske marked, og giver dig en bedre forståelse af forskellene mellem at sælge til det danske og svenske marked. Du får ligeledes indsigt i, hvem den svenske forbruger egentlig er, samt de aktuelle trends på det svenske marked, man skal være opmærksom på.

Udover at du får etableret et solidt fundament, inden du træder ind på det svenske marked, får du på workshoppen også mulighed for at udarbejde en handlingsplan for din virksomhed. Hertil vil eksperter stå klar med gode råd og forslag til, hvad dit næste skridt bør være.

Workshoppen faciliteres over to dage

  • Dag 1 finder sted den 9. november på adressen Fruebjergvej 3, 2100 København Ø i mødelokalet K10.
  • Dag 2 afvikles online via Google Meet.

Bemærk: Et no-show gebyr på 500 kr. opkræves ved manglende afmelding. Dette skal ske senest en uge før afholdelse af event.

Program

Dag 1 - Fysisk

Første dag på workshoppen finder sted fra kl. 09:00 - 13:00, hvor der vil blive serveret morgenmad ved ankomsten fra kl. 08:30.

Denne dag er der fokus på at få indsigt i det svenske marked, de svenske forbrugere som målgruppe og GoToMarket strategier for Sverige.

Del 1: Introduktion - Udvælgelse af marked.

  • Markedsudvælgelse, test af marked, budget
  • Praktisk øvelse: Hvordan du tester, om din virksomhed er klar til et nyt marked
  • Aktiv diskussion

Pause

Del 2: GoToMarket strategi

  • Introduktion til markedsanalyse; Keyword analyse, konkurrent-mapping, value matrix, prissammenligning
    Praktisk øvelse: Value matrix
  • Introduktion til handlingsplan

Pause

Del 3: Sverige som marked

  • Kulturforståelse
  • Trends på det svenske marked
     

Dag 2 – online

På denne dag får du mulighed for at få direkte feedback på dit hjemmearbejde og forslag til, hvad næste skridt er for din virksomhed

  • Velkommen tilbage: Hvordan er det gået med handlingsplanerne?
  • Præsentation af handlingsplaner
  • Feedback på handlingsplaner
  • Tid til spørgsmål

 

Din forberedelse

Inden workshoppen vil du modtage et kort spørgeskema, som du skal bruge til forberedelse (tager maksimalt en time). Derudover vil du mellem første og anden workshop skulle arbejde videre med dit eget eksportprojekt, så du kan få feedback på det til den anden workshop.
 

Workshoppen faciliteres af Anna Knutsson og Michael Bengtson

Anna Knutsson

Anna Knutsson er co-founder og Head of Market Entry hos stwentyfive agency. Virksomheden blev grundlagt i april 2019, og siden den dag har Anna hjulpet kunder som SHAPING NEW TOMORROW, Lakrids By Bülow, nupo, Deco-Farver, DUFFBEAUTY, Moonboon og Frederik Bagger med at lancere, optimere eller operere på det svenske marked.

Anna har ekspertise inden for markedsudvælgelse, test af markeder, markedsanalyse, GoToMarket-strategi, lokalisering og optimering af tilstedeværelsen på det svenske marked. 

Med en svensk baggrund og over 8 års erfaring som svensk County Manager samt ansvarlig for kommunikation og marketing på det svenske marked hos virksomheder som Nortlander/SKINETWORKS, Gjensidige og Blacksnow, er Anna fortrolig med udfordringerne ved at træde ind på det svenske marked for danske brands. Hun ved, hvordan man arbejder med markedsforståelse og marketing på tværs af kulturer og landegrænser.

Udover det har Anna også deltaget i flere Canute-events og webinarer om ekspansion til udlandet og har udgivet flere guider og whitepapers om skalering, med særligt fokus på Sverige og Norden.

Michael Bengtson

Michael Bengtson er partner og Client Director hos stwentyfive agency og har været en del af virksomheden i de seneste 3,5 år. Dagligt har Michael ansvaret for performance, rapportering og udvikling på tværs af alle virksomhedens kunder. Hans arbejde er dybt forankret i tal og analyser, samt løbende dialog med vores kunder.

Med en dansk baggrund og mere end 10 års erfaring inden for digital marketing, har Michael arbejdet hos bl.a. Berlingske Media. Han er en ressourcefuld ekspert, der tilføjer værdi og indsigt til virksomheder.

 

 

Forløbet finder sted følgende dage:

Dato
Lokation
09-11-2023 09.00 - 13.00
Fruebjergvej 3, 2100 København Ø
16-11-2023 09.00 - 11.00
Online

Information

Landsdel
Hovedstaden
Tilmelding lukket

Kontaktperson

Thomas Hagerup

Thomas Hagerup

Projektkonsulent
Erhvervshus Hovedstaden S/I

61884654

Har du spørgsmål?

Har du spørgsmål vedrørende tilmelding, startskema eller andet praktisk vedr. forløbet, så kontakt os på SMVEksportWorkshops@erhvervshusene.dk.