Analyse og Valg af Eksportmarked
-1.jpg)
Står din virksomhed på tærsklen til at ville erobre nye eksportmarkeder og skal beslutte, hvor I starter? Så er denne workshop yderst relevant at deltage i, og det er, bortset fra din tid og entusiasme, helt gratis at deltage.
Workshoppen afholdes over to dage, hvor der veksles mellem faglige indlæg og arbejde med cases og egne eksportprojekter og diskussion i plenum, så deltagerne også kan lære af hinandens problemstillinger.
Over Workshopdagene får du:
- Inspiration og konkrete værktøjer til håndtering af markedsvalg, markedsanalyser og markedsevalueringer.
- Konkrete tips til og Best Practice cases på, hvordan vi får skabt de bedste forudsætninger for opstart af et eksportmarked.
- Workshop struktur med mulighed for at arbejde i grupper undervejs for at få dynamik på dagene, og få arbejdet med din egen case.
- Sparring med eksperter og netværk med ligesindede eksportvirksomheder.
De to dage ser ud som følger:
Dag 1: 12/06, 9:00-15:00
- Velkomst og indflyvning.
Der bydes velkommen sammen med underviseren, og vi afstemmer vores forventninger og ambitioner for workshoppen.
Introduktion til valg af eksportmarked. - Hvad betyder valget af eksportmarked for vores forretningsmodel? Vi ser på fordele og ulemper ved forskellige indgangsvinkler. Og hvordan kommer vi til at arbejde struktureret og undgår tilfældighedsprincippet i valget af marked.
- Den ”gode” markedsanalyse - hvad skal den indeholde og hvorfor.
Hvordan får vi arbejdet med markedsanalyse og hvad skal den indeholde. Markedsanalysen og markedsevalueringen kommer til at definere hvor gode vores resultaterne bliver på markedet efterfølgende.
Frokost (Sandwich og adgang til vand og kaffe/te) og networking
- Vi skal sørge for at vores virksomhed, marked og salgskanaler matcher hinanden.
Hvordan får vi det valgte marked at performe op til markedspotentialet? Vi ser på hvor stor indflydelse markedsanalyse og markedsevaluering har på valget af salgskanal. Herunder indflyvning til hvordan vi kan analysere og vurdere vores egen virksomhed holdt op imod eksportmarkedet. - Kulturforståelse - hvordan kan den spille ind i vores markedssucces
Kulturforståelse som et vækstparameter. Hvordan spiller det ind i vores markedsvalg, og hvordan udnytter vi styrkerne ved kulturforståelse - Vi gør klar til at mødes dagen efter
Pauser og opgaver undervejs. Fokus på dynamik, deltagelse og indlevelse.
Dag 2: 13/06, 9:00 – 14:00
- Velkomst og indflyvning til dag 2
- Workshop - vi arbejder ind i jeres cases
Og fylder det på som der er relevant for dig. Vi arbejder med udgangspunkt i Jeres egen case. På dagen vil der være en række problemstillinger, spørgsmål og opgaver vi tager udgangspunkt i. I relation til at få maksimeret værdien af vores indledende markedsvalg og analyse af et eksportmarked. - Kort præsentation fra deltagerne som drøftes i plenum
Hvor vi alle kan fylde det ekstra til vores egne planer som de andre byder ind med.
Frokost (Sandwich og adgang til vand og kaffe/te) og networking
- Åbne spørgsmål og networking
Vi sparrer med hinanden omkring åbne spørgsmål og fremtidige indsatser baseret på jeres egne situationer. Vi sparrer omkring hvordan det lærte nu omsættes til konkret handling i egen virksomhed. Du laver din egen skærpede plan for hvad skal du nu. Vi netværker og får drøftet de emner som fylder mest hos hver enkelt - Afrunding og næste skridt
Om Facilitatoren: Allan Korndrup fra Korndrup & Co.
Workshoppen faciliteres af Allan Kondrup fra Kondrup & Co. Allan har selv hands-on erfaring i salg gennem sine tidligere salgslederroller og har gennem de sidste 20 år hjulpet mere end +200 virksomheder med forretningsudvikling, internationalisering, og ikke mindst med skalering af SMV’er med eksport potentiale på eksportmarkeder. Allans forståelse af værdikæder og salgsprocessen er noget han altid bringer i spil, og som bidrager til en stærkere salgsstrategi og effektiv vej til markedet.
Forløbet finder sted følgende dage:
Information
Kontaktperson
